Ogranicavanje bicikla na 10kmh je apsurdno jer je veoma sporo i neizvodljivo, nemaju svi bicikl sa brzinama da voze toliko sporo a 99% nema brzinomer, treba da bude bar 15kmh u tim zonama onda moze da se vozi normalno bez opterecenja, za ove antibajkere bas mi je drago sto vas nerviramo, em smo brzi od vas u kolima(kolaps u saobracaju svaki dan) em zdraviji, sto vas izgleda najvise izjeda, sto od stomaka ne vidite papucicu za gas
Mislim da korak pre toga ipak treba da idesankcionisanje onih koji su saobraćajnim znakovima pogrešno označili koje staze u gradu su biciklističke, a koje pešačko-biciklističke - kao što je npr. slučaj u Ive Andrića i na delu Bulevara despota Stefana. Takođe, zašto bi brzina na biciklističkim stazama bila pograničena na 35 km/h, kada nema potrebe za kretanjem bržim od 20 na sat? U pitanju je relikt iz vremena kada su biciklističkim stazama išli motori, koji je ostao u zakonu isključivo zbog nečije lenjosti i neznanja.
Brzina kretanja bicikala je već ograničena - 30 km/h na bici stazi i 10 km/h na pešačko-biciklističkoj. Samo treba poštovati to, odnosno treba sankcionisati one koji krše, naročito ovo drugo.
Novi Sad je grad biciklista. I nema zdravije i korisnije stvaru od bicikla. Ako nešto treba ograničiti u ovom gradu, to je primitivizam koji se u njega slio poslednjih decenija.
Ljudi da li ste vi realni?? Mislim da vas vozače automobila koji kritikujete i bunite se. Pa kad bi ste na samo mesec dana zamenili auto biciklom i obavljali po gradu i poslovne i privatne obaveze,shvatili biste koliko je bicikli ustvari vrhunski izum. I ne mogu da verujem da vam ne smetaju parkirana vozila po ulicama i bulevarima sa 4 žmigavca koji guše saobraćaj, vozači koji ne koriste žmigavce za pokazovanje pravca kretanja i mnogo drugih sebičnih i bahatih vozača, nego se istresate na bicikliste.
Imam ja i automobil ali kad god se negde zaglavim u gžvi ili ne mmogu dda nadjem parking, uvek se setim mog bicikla.
Treba više da se koriste alternativni načini prevoza, a ne jedan auto jedan putnik u njemu.
@Goran
Izvini, ali toliko negativnih komentara, ne mogu vise da odredim ko je ozbiljan. U svakom slucaju ima odgovor i za ozbiljno pitanje. Oprosti, jos jednom.
@Ana
Svako ko krsi pravila treba da bude sankcionisan. Ne treba zabraniti ni pljuvati po svim biciklistima zato sto neko napravi incident. Vozaci ubijaju i ozbiljno povredjuju, pa niko ne trazi da se zabrani automobilski saobracaj. I ne cujem da je iko pljuvao po vozacima automobila generalno. I ne traba, naravno. Ali ovde vidim generalnu hajku na kompletnu biciklisticku populaciju.
Edukacija, pre svega. Nekada smo u osnovnim skolama imali pravila u saobracaju i obuku voznje bicikla. Poligoni sa pesackim prelazima, davanje signala rukom, pogled unazad i sve to. Malo stariji se secaju. Danas, pitam svoju decu da li su imali ista slicno - ne. Najvise sto su imali je neko malo poznavanje saobracajnih znakova i to je to.
Neko je izjednacio ove antibajkere sa botovima. Ne bi me cudilo da stvarno jesu SNS botovi, jer ocigledno rade protiv gradjana i grada, i to govori mnogo o nacinu razmisljanja. Zao mi je sto sam morao da uvucem politiku u ovu naizgled lepu temu, ali prvi ste poceli.
Zavisi.
Ako te stvarno interesuje, poenta je promocija voznje biciklom.
Ako si bio sarkastican i cinican, poenta je da tebe nerviramo.
@ostali antibajkeri
Ne mogu da verujem koliko mrznje i sujete ka necemu sto je lepo, plemenito, cisto i korisno za sve gradjane. Sto vise ljudi vozi bicikl, automatski znaci manje automobila, sto znaci manje zagadjenja i najvaznije, manje rizika za izazivanje nesreca sa teskim posledicama. Naravno da ima biciklista koji voze lose i ne pridrzavaju se pravila, ali mnogo manje nego vozaca pa i pesaka. Sa tom razlikom sto vozac koji se ne pridrzava pravila moze da ubije, a biciklista u najgorem slucaju lakse povredi. Mada ne pamtim da sam cuo da je biciklista nekog povredio a da je on kriv. Najcesci slucaj je da naleti na pesaka koji je izleteo na biciklisticku stazu bez gledanja, a toga ima stalno. Bukvalno, ne prodje dan da ne moram da kocim i izbegavam pesaka koji je nonsalantno iskoracio na biciklisticku stazu. Da ne bude zabune, takodje sam i vozac i pesak, pa znam o cemu pricam. Neko je rekao da biciklisti treba da voze samo po biciklistickim stazama. A sta da radim kad dodjem do kraja iste? Da stanem i cekam da se izgradi nova? Naravno da biciklisti mogu i smeju da voze i po putu i po trotoaru, ali tu vaze druga pravila koja vaze i za ostale ucesnike na tim delovima. Smeta vam to sto ce se poremetiti saobracaj na sat vremena? Vama je ocigledno i protest protiv diktature najvise smetao zbog blokade saobracaja.
Najlepše molim organizatora kritične mase da pomere termin i da ubuduće protestna vožnja počne oko 15 časova i da se umesto na jednu stranu ide sa dve rute u krug. Takođe ni slučajno ne otkrivati rute. Na ovaj način ćemo iznervirati kompletno stanovništvo i napraviti potpuni slom saobraćaja da nas pamete dok su živi. Niko most da ne pređe dok se mi ne provozamo. Može nam se jer mi smo biciklisti jedni jedini.
Бициклисти заиста јесу најкритичнија маса у НС. Неуки, бахати, примитивни, притом у међусобним односима функционишу као права секта. Сви које лично познајем су невероватно асоцијални, једноставно, они су највећи урбани проблем, зградурину која ти се не допада, локал која ти се не допада, можеш да заобиђеш, лудака који ти иде у сусрет да избегнеш, а ови пацијенти су буквално свуда. Једино трајно решење је потпуна забрана вожње бицикла макар у централном, најужем градском језгру.
Nešto ne vidim da antibajkeri spominju bašte kafića koje su uzurpirale 3/4 pešačkih staza, pa onda naravno da nema mesta za prolaz ni pešaka ni biciklista.
Kadgod je u centru bilo mesta za sve, a sad ima samo za one koji žele da budu viđeni.
O automobilima parkiranim duž biciklističke staze u npr.Futoškoj, da ne pričamo.
Evo, ja sam bajker. Umereni. Zimi koristim automobil da idem na posao, leti i kad je lepo vreme bicikl. Brze stignem nego kolima, nema problema sa parkiranjem. Ali kada idem kolima primecujem kako biciklisti (mnogi, ne svi) ne prate saobracaj, i skrecu ispred automobila, prelaze drum bez da vide da li nailazi automobil, itd. Jednostavno ne prate saobracaj, a iako su automobili zasticeni (fizicki) ujedno i ograniceniji sto se brzine reagovanja tice. Zakoni fizke su neumoljni! Isto kao sto pesak, iako ima prvenstvo na pesackom, mora prvo da utvrdi da vozilo koje nailazi moze bezbedno da se zaustavi i tek onda sme da stane na kolovoz.
E sada, kada vozim bicikl (pokusavam da postujem pravila koliko god to mogu), svedok sam i druge strane, naravno. Da automobil, pri skretanju desno, stane na pesacko-bici prelazu, i svi treba da ga obilaze. Pesacima je to lakse, biciklistima teze. Zatim tu su pesaci koji setaju po bici stazama iako je pesacka prazna, ili bez razmisljanja stanu na bici stazi, pa ja moram da zvonim i skoro da stanem, jer ne znam u kom pravcu (i da li) ce se pomeriti doticna osoba. Tako da svima fali kultura u saobracaju!
Inace necu ici na ovu KM, jer je kontraproduktivna. Izaziva bes kod ljudi koji u petak u 17 zele sto pre kuci sa posla... A i jednom sam rekao organizatorima da bi trebali da govore biciklistima da koriste svetla i da nose kacige, na sta su mi oni rekli, da su te stvari nepotrebne biciklistima, i da vise stete nego koriste! E, tu smo zavrsili pricu.
@Mile O tom projektu iz Utrehta, na citavom Balkanu, mozes mozda u 3 omanja grada i 4 sela da izvedes..... Ne mozes porediti jer je mentalitet tih ljudi tamo totalno drugaciji... To ce ovde zaziveti za jedno 100 godina, mozda.
Grad se gradi oko potreba ljudi ne kola. Ne zaboravit kako je licima sa invaliditetamo sa svim tim raskrsnicama u gustom saobracaju i koliko bi im bilo lakse da saobracaj ne prolazi direktno kroz grad.
Umesto da radimo zajedno da učinimo grad lepšim i bezbednijim mestom za život, mi se delimo u grupe. Ako vam treba primer kako grad treba da izgleda pogledajte bilo koji grad u Holandiji.
Najveci problem u gradu i u drzavi su bahati vozaci automobila.
Stanite samo 3 minuta na neku prometniju raskrsnicu i posmatrajte,to se psuje,trubi svaki sekund(ne razumem zasto se toliko trubi po gradu,pre 10-15 goidina niko nije ni koristio sirenu).
Vecina vozaca autimobila samo negde zuri,na zuto pun gas,menjanje traka bez davanja zmigavca(koji retko ko i koristi uopste)
Znakovi se ne postuju,ne obracaju paznju ni na pesake ni na bicikliste.
A vi krivite bicikliste,pogledajte malo sebe.
Ja krivim jedino bicikliste sa slusalicama u usima
Ptelep Stokholm sve podređeno pešacima i biciklistima.Pola grada je pešačka zona,saobraćajnice sa dve trake za automobile i jedna traka po sredini kolovoza za bicikle,trotinete sa punom linijom .Velika većina hoda ili je na biciklu.Na semaforu se silazi sa bicikla.Em zdravo,em čist vazduh. Tamo nema gojaznih. Pogledajte na you tube slike od juče kako izgleda lep grad na severu.
Ovi što kukaju na bicikliste mogu da mi se napasu muda šta ćemo sa pešacima na biciklističkim stazama ili motorima na stazama za bicikle gospodo skuteri se voze na drumu
sad ce se pridruziti i motorasi i ponosni vlasnici elektricnih trotineta! a zasto ne i vozaci eletricnih automobila? eto, zasto se i oni ne bi parkiral nasred Miletica? zivim u gradu gde se skoro svi prevoze biciklovima, ali postoji nesto sto se zove gradjanska kultura! u Stradiji jos vlada princip moze mi se. ko je... ostale! znaci ako ja skupim hiljadu biciklista, motorasa i inih - imam kriticnu masu i ne moze mi niko nista. osim nekog ko se pojavi sa 2000 pristalica. a onda dodje neko sa 300 pristalica - ali su naoruzani... i tako do prvih zrtava
to je taj plemenski mentalitet koji vam ne da da se odlepite sa dna i pridruzite evropskoj civilizaciji!
Ја сам и возач и бициклиста и није проблем само са бициклистима. Ствар је у општој некултури и бахатости већине грађана. Погледајте само шта возачи раде дан и ноћ. Требало би ограничити број возила у граду, па ће одмах бити више места за пешаке и бициклисте.
Automobilisti kritikuju bajkere u vezi ponašanja u saobraćaju. Meni se čini da ni automobilisti nisu mnogo upućeni u propise. Jedino su arogantniji i mnogo, mnogo opasniji.
O ne, opet..... sta hoce vise, evo sredjuju im staze, gradice im nove, sredice im prelaz preko mosta... jedino sto bi mogli da traze jeste da im se uvede da moraju da polazu pravila ponasanja u saobracaju jer vecina, cast izuzecima, ne zna kud goni, bukvalno ti treba vracara u auti da gleda u kuglu da ti javi gde ce biciklista...
Oh ne, zar je moguce? Evo ih opet. Mogu da zamislim kroz kakve su patnje prolazili zbog pandemije jer nisu mogli da organizuju "kriticnu masu", sta god to da znacilo.
Pridruzujem se antibajkerima. Neka voze biciklistickim stazama, gde postoje, jer vecinom ne znaju da se ponasaju u saobracaju. Ocekuju da ih vozila preteknu na rastojanju od metar, a na semaforu nemaju problem da se probiju na pocetak kolone, tik uz kola. Vecina nije osvetljena po mraku (vozim zorom, znam dobro). Po magistrali voze paralelno, prolaze kroz crveno, ne propustaju pesake na prelazu,... Svemu sam ovome vise puta svedocila, a vi se ljutite koliko god hocete.
Malo edukujte svoje clanove pre nego ih naucite da kukaju za svoja prava nemaju uvek i bezuslovno prvenstvo prolaza niko iza njih nemoze da sanja kada zele da skrenu .....i jos mnogo toga .
И треба свугде да имају првенство јер су најрањивији и крећу се снагом својих мишића. Не могу иста саобраћајна правила и логика важити за моторна возила и бицикле, што због брзине кретања, што због њиховог габарита, што због последица у случају судара.
Koja brzina bi tebe kao antibajkera zadovoljila? Verovatno bi za tebe kao poštovalaca svih propisa bilo najbolje da uopšte ne postoje biciklisti. Tako isto za vozače automobila se može reći da im ogranice brzinu i da obavezno idu na ponovno polaganje jer niko se ne pridrzava propisa. Jedina razlika je sto biciklista nikog ne moze da usmrti dok auto to kod nas radi svaki dan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Danas prva ovogodišnja Kritična masa
Autor: 021.rs
Novi Sad
•11.06.2021.
•07:43 > 07:44
Komentari 57
bicikli,kola,noge
Sasa
Vlada
Mislim da korak pre toga ipak treba da idesankcionisanje onih koji su saobraćajnim znakovima pogrešno označili koje staze u gradu su biciklističke, a koje pešačko-biciklističke - kao što je npr. slučaj u Ive Andrića i na delu Bulevara despota Stefana. Takođe, zašto bi brzina na biciklističkim stazama bila pograničena na 35 km/h, kada nema potrebe za kretanjem bržim od 20 na sat? U pitanju je relikt iz vremena kada su biciklističkim stazama išli motori, koji je ostao u zakonu isključivo zbog nečije lenjosti i neznanja.
/
aj nadjite neku drugu mantru. u ovim krajevima familije imaju i nekoliko biciklova-tradicionalno
@telep
Fata
G pen
Rasa sa salasa
marrkos
Imam ja i automobil ali kad god se negde zaglavim u gžvi ili ne mmogu dda nadjem parking, uvek se setim mog bicikla.
Treba više da se koriste alternativni načini prevoza, a ne jedan auto jedan putnik u njemu.
Goran
11.06.2021 • 12:07
@Goran
Hval ti na lepim recima.
Sve mi je jasno i potpuno te razumem i u pravu si. Mozda bih isto i ja tako postupio.
Pozdrav :-)
Nimbus
Izvini, ali toliko negativnih komentara, ne mogu vise da odredim ko je ozbiljan. U svakom slucaju ima odgovor i za ozbiljno pitanje. Oprosti, jos jednom.
@Ana
Svako ko krsi pravila treba da bude sankcionisan. Ne treba zabraniti ni pljuvati po svim biciklistima zato sto neko napravi incident. Vozaci ubijaju i ozbiljno povredjuju, pa niko ne trazi da se zabrani automobilski saobracaj. I ne cujem da je iko pljuvao po vozacima automobila generalno. I ne traba, naravno. Ali ovde vidim generalnu hajku na kompletnu biciklisticku populaciju.
Edukacija, pre svega. Nekada smo u osnovnim skolama imali pravila u saobracaju i obuku voznje bicikla. Poligoni sa pesackim prelazima, davanje signala rukom, pogled unazad i sve to. Malo stariji se secaju. Danas, pitam svoju decu da li su imali ista slicno - ne. Najvise sto su imali je neko malo poznavanje saobracajnih znakova i to je to.
Goran
11.06.2021 • 10:28
@Goran
"Ako si bio sarkastican i cinican, poenta je da tebe nerviramo."
Na osnovu cega iznosis toliko negativnu tvrdnju?
Ne druze, nisam bio cinican vec me je zaista zanimalo.
Velja
10.06.2021 • 21:29
ti si neki opasan?
Ana
11.06.2021 • 10:
"Ne mogu da verujem koliko mrznje i sujete ka necemu sto je lepo, plemenito, cisto i korisno za sve gradjane."
Naletanje na pesake po trotoarima je lepo, plemenito, cisto i korisno za sve gradjane.
Aleksandar
100% Бициклиста
Nimbus
anti bot
Nemanja
Bojim se da je tebi jedino rešenje da se vratiš pod kamen ispod kojeg si ispuzala.
Nimbus
Ako te stvarno interesuje, poenta je promocija voznje biciklom.
Ako si bio sarkastican i cinican, poenta je da tebe nerviramo.
@ostali antibajkeri
Ne mogu da verujem koliko mrznje i sujete ka necemu sto je lepo, plemenito, cisto i korisno za sve gradjane. Sto vise ljudi vozi bicikl, automatski znaci manje automobila, sto znaci manje zagadjenja i najvaznije, manje rizika za izazivanje nesreca sa teskim posledicama. Naravno da ima biciklista koji voze lose i ne pridrzavaju se pravila, ali mnogo manje nego vozaca pa i pesaka. Sa tom razlikom sto vozac koji se ne pridrzava pravila moze da ubije, a biciklista u najgorem slucaju lakse povredi. Mada ne pamtim da sam cuo da je biciklista nekog povredio a da je on kriv. Najcesci slucaj je da naleti na pesaka koji je izleteo na biciklisticku stazu bez gledanja, a toga ima stalno. Bukvalno, ne prodje dan da ne moram da kocim i izbegavam pesaka koji je nonsalantno iskoracio na biciklisticku stazu. Da ne bude zabune, takodje sam i vozac i pesak, pa znam o cemu pricam. Neko je rekao da biciklisti treba da voze samo po biciklistickim stazama. A sta da radim kad dodjem do kraja iste? Da stanem i cekam da se izgradi nova? Naravno da biciklisti mogu i smeju da voze i po putu i po trotoaru, ali tu vaze druga pravila koja vaze i za ostale ucesnike na tim delovima. Smeta vam to sto ce se poremetiti saobracaj na sat vremena? Vama je ocigledno i protest protiv diktature najvise smetao zbog blokade saobracaja.
dokle vise
Zoe
kucno vaspitanje
10.06.2021 • 21:29
Narode stoko
"Ovi što kukaju na bicikliste mogu da mi se napasu muda"
Tvoje reci dokazuju da si ti jedan kulturan i lepo vaspitan gospodin.
Sremac
Goran
Koja je poenta?
one time
Марина
Xyzž
Kadgod je u centru bilo mesta za sve, a sad ima samo za one koji žele da budu viđeni.
O automobilima parkiranim duž biciklističke staze u npr.Futoškoj, da ne pričamo.
mg
E sada, kada vozim bicikl (pokusavam da postujem pravila koliko god to mogu), svedok sam i druge strane, naravno. Da automobil, pri skretanju desno, stane na pesacko-bici prelazu, i svi treba da ga obilaze. Pesacima je to lakse, biciklistima teze. Zatim tu su pesaci koji setaju po bici stazama iako je pesacka prazna, ili bez razmisljanja stanu na bici stazi, pa ja moram da zvonim i skoro da stanem, jer ne znam u kom pravcu (i da li) ce se pomeriti doticna osoba. Tako da svima fali kultura u saobracaju!
Inace necu ici na ovu KM, jer je kontraproduktivna. Izaziva bes kod ljudi koji u petak u 17 zele sto pre kuci sa posla... A i jednom sam rekao organizatorima da bi trebali da govore biciklistima da koriste svetla i da nose kacige, na sta su mi oni rekli, da su te stvari nepotrebne biciklistima, i da vise stete nego koriste! E, tu smo zavrsili pricu.
Detelinarac
Pera
Mile
100% Таксиста
Miladin
Dizelaš
Biciklista
Stanite samo 3 minuta na neku prometniju raskrsnicu i posmatrajte,to se psuje,trubi svaki sekund(ne razumem zasto se toliko trubi po gradu,pre 10-15 goidina niko nije ni koristio sirenu).
Vecina vozaca autimobila samo negde zuri,na zuto pun gas,menjanje traka bez davanja zmigavca(koji retko ko i koristi uopste)
Znakovi se ne postuju,ne obracaju paznju ni na pesake ni na bicikliste.
A vi krivite bicikliste,pogledajte malo sebe.
Ja krivim jedino bicikliste sa slusalicama u usima
Dragan
Cika Velja
Igor
Vani
Lule
jouae
ex chapman
to je taj plemenski mentalitet koji vam ne da da se odlepite sa dna i pridruzite evropskoj civilizaciji!
Bmw Biker
49
bizMismenov sin
Detelinarac
Anticikloterorista
bum bam
Seven
Slucaj
Rade
Branko
Uroš
Antibajker 2
telep
Antibajker
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H